ARFAR -AGIOI THEODOROI

ARFAR -AGIOI  THEODOROI

Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

Επιλογές Θεμάτων Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

Επιλογές Θεμάτων  Τρίτη  22 Ιουλίου  2014    :



*** Η πλατεία Ομονοίας όπως εγκαινιάστηκε από τον Βενιζέλο το 1930, με κίονες και περίπτερα
omonoia
Στις 21 Ιουλίου του 1930 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του σιδηροδρομικού σταθμού της Ομόνοιας.
Το κεντρικό πρόσωπο της διοργάνωσης ήταν ο Πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος.
Τα εγκαίνια των σιδηροδρομικών σταθμών ήταν ανέκαθεν μεγάλες διοργανώσεις.
Στο παρελθόν, όταν δημιουργήθηκαν οι πρώτοι σιδηρόδρομοι στην Ελλάδα, πρωταγωνίστρια των εγκαινίων ήταν η βασιλική οικογένεια.
Στα εγκαίνια του σταθμού της Χαλκίδας συμμετείχαν, εκτός απ’ τους βασιλείς, ακόμα και ο στόλος που σφύριζε και έριχνε κανονιοβολισμούς.
Τα έργα για την κατασκευή του σταθμού
Τα έργα για την κατασκευή του σταθμού
Αντίστοιχα λαμπρή ήταν και η γιορτή για τον πρώτο σταθμό της Ομόνοιας, που βρισκόταν στη συμβολή των οδών Αθηνάς και Λυκούργου.
Τα έργα ολοκληρώθηκαν το 1895 και ο πρώτος σιδηρόδρομος ήταν ατμοκίνητος.
Αποτελούσε μεγάλη πρωτοπορία για την Ελλάδα, καθώς στις μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης, όπως το Παρίσι, ο αστικός σιδηρόδρομος κατασκευάστηκε αργότερα, το 1900.
ομονοια
Το 1930 εγκαινιάστηκε ο νέος σταθμός της Ομόνοιας, που εξυπηρετούσε τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο.
Είναι ο ίδιος σταθμός που χρησιμοποιούμε μέχρι σήμερα.
Για να καλωσορίσουν το νέο σταθμό, κατασκευάστηκαν τρία περίπτερα στην ομώνυμη πλατεία.
Το ένα πουλούσε εφημερίδες το άλλο αναψυκτικά και το τρίτο ήταν ζαχαροπλαστείο.
ομονοια2
Ο Τύπος υποδέχτηκε την είδηση με μεγάλο ενθουσιασμό: «Ορίστε ένα γεγονός που θα άξιζε να πανηγυρισθή και με κωδωνοκρουσίας. Η Ομόνοια, ο πρώτος σταθμός των επαρχιωτών στην Αθήνα, ο ομφαλός εν κυριολεξία της Αθήνας, απηλευθερώθη επί τέλους σήμερα το πρωί».
Omonoia Egkainia 1930-Venizelos
Ο Βενιζέλος εγκαινιάζει την πλατεία Ομονοίας

*** Η μαγευτική Αθήνα του 1961 και βουτιές στην Ύδρα με μπικίνι. Νοσταλγικά φιλμάκια από το Ελληνικό καλοκαίρι :

Ρετρό αυτοκίνητα και λεωφορεία, η πλατεία Συντάγματος και το παλιό αεροδρόμιο, όπως δεν τα έχετε ξαναδεί, τουλάχιστον οι νεότεροι.
Το υπέροχο βίντεο έδωσε στη δημοσιότητα η British Pathe και είναι ένα τουριστικό αφιέρωμα στην παλιά Αθήνα από το 1961!
Tότε που οι γειτονιές της Αθήνας μύριζαν γιασεμί και οι άνθρωποι έλεγαν καλημέρα σε όλο τον κόσμο…
Βίντεο  Athens (1961)  : http://youtu.be/0HqzEjdn4yQ  .

Στο επόμενο φίλμ του 1966 πρωταγωνιστεί η υπέροχη Ύδρα και οι Δελφοί. Βουτιές από τα βράχια, τα πρώτα μαγιό μπικίνι και αρχαιοελληνικό φως παντού….
Βίντεο  Holidays In Greece (1966)  : http://youtu.be/Df4QFNp-T6c  ,


*** Αθήνα, το χωριό που έγινε πρωτεύουσα. Νέα εκπομπή από τη Μηχανή του Χρόνου για τα πρώτα βήματα της πρωτεύουσας
Σπάνιες εικόνες ,γοητευτικές ιστορίες και ντοκουμέντα από τα πρώτα βήματα της Αθήνας παρουσιάζει η «Μηχανή του Χρόνου» με τον Χρίστο Βασιλόπουλο, την Κυριακή 13 Ιουλίου, στις 7.15 το απόγευμα από τη ΝΕΡΙΤ.
Η έρευνα της εκπομπής ζωντανεύει τα πρώτα χρόνια της πόλης μετά την έλευση του Όθωνα και την ανακήρυξη της, ως πρωτεύουσα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους.
Κατεστραμμένα χαμόσπιτα, πρόβατα, καμήλες και φοίνικες στους δρόμους, απέραντοι βοσκότοποι και περιβόλια αλλά και φουστανελοφόροι με τα κουμπούρια περασμένα στις ζώνες. Αυτή ήταν η εικόνα που συναντούσαν οι ξένοι περιηγητές πριν από σχεδόν 180 χρόνια στην Αθήνα, μετά από την αποχώρηση των Τούρκων.
Η Ακρόπολη από τον δρόμο προς την Καισαριανή Φωτ.: Fred Boissonnas 1919
Ο χωματόδρομος ενώνει την Καισαριανή με την Ακρόπολη…Έχουν δρόμο να κάνουν τα γαϊδουράκια.
Φωτ.: Fred Boissonnas 1919
Ένα μικρό χωριό κάτω από την Ακρόπολη που μετρούσε μόλις μερικές χιλιάδες κατοίκους και δεν θύμιζε σε τίποτα την ένδοξη πόλη των αρχαίων χρόνων με τα σπουδαία αρχιτεκτονικά έργα, τους φιλόσοφους και τους ηγέτες που έγραψαν ιστορία.
Σταδιακά όμως η Αθήνα άρχισε να αλλάζει και να επεκτείνεται.
Έλληνες, ομογενείς και ξένοι κεφαλαιούχοι άρχιζαν να αγοράζουν σε εξευτελιστικές τιμές οικόπεδα από τους πάμφτωχους Αθηναίους προκειμένου να επωφεληθούν από το πρώτο πολεοδομικό σχέδιο των Κλεάνθη και Σάουμπερτ. Έτσι σιγά – σιγά στήθηκαν τα πρώτα αρχοντικά και μέγαρα, δίπλα στις καλύβες των αγωνιστών της επανάστασης.
Ermou 1920
Ερμού 1920
Η εκπομπή καταγράφει τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι κάτοικοι της πόλης από την έλλειψη νερού, αποχετευτικού δικτύου και συνθηκών υγιεινής.
Φράσεις που χρησιμοποιούνται καθημερινά όπως «μας φλόμωσες», «σιγά τον πολυέλαιο», «χαιρέτα μου τον πλάτανο» και «τον πήρε το σχέδιο» προέρχονται από εκείνη την εποχή , που η πόλη χτιζόταν, μεγάλωνε και άλλαζε.
Στην εκπομπή μιλούν οι Αθηναιογράφοι συγγραφείς Αθανάσιος Γιοχάλας, Τόνια Καφετζάκη, Γιάννης Καιροφύλας, Άρτεμις Σκουμπουρδή, οι καθηγητές αρχιτεκτονικής του Πολυτεχνείου Μάρω Καρδαμίτση Αδάμη και Παναγιώτης Τουρνικιώτης και οι εκπρόσωποι του Συλλόγου των Αθηναίων, Ελευθέριος Σκιαδάς και Αγγελής Παπαγγελής.
Κυριακή 13 Ιουλίου, στις 7.15 το απόγευμα απο τη ΝΕΡΙΤ.

***  Ο Φάρος της Αλεξάνδρειας είχε ύψος 150 μέτρα, ήταν ορατός στα 54 χλμ και ήταν έργο Έλληνα αρχιτέκτονα. Τα σενάρια για την καταστροφή του
pharos alxandrias
Ο φάρος της Αλεξάνδρειας ήταν ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου. Χτίστηκε γύρω στα τέλη της βασιλείας του Πτολεμαίου του Α΄ και στις αρχές της βασιλείας του Πτολεμαίου του Β´.
Υπήρξε ο πιο γνωστός φάρος της αρχαιότητας και το αρχέτυπο πάνω στο οποίο βασίστηκαν οι φάροι έκτοτε.
Βρισκόταν στο ανατολικό μέρος του νησιού Φάρος στην είσοδο του λιμανιού της Αλεξάνδρειας και ήταν το δεύτερο σε ύψος οικοδόμημα της αρχαιότητας, μετά τη Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας.
Ο Ποσείδιππος ήταν επιγραμματοποιός και ζούσε στην Αλεξάνδρεια επί βασιλείας του Πτολεμαίου του Β.
Από ένα ολιγόστιχο έμμετρο ποίημα του  Ποσείδιππου που βρέθηκε  σε πάπυρο (λέγεται δε ότι τα λόγια αυτά ήταν χαραγμένα και στον ίδιο τον φάρο) μαθαίνουμε ότι αρχιτέκτων και μηχανικός του Φάρου  ήταν ο περίφημος Σώστρατος ο Κνίδιος.  Η καταγωγή του ήταν από την  Κνίδο, ελληνική πόλη απέναντι από τη Ρόδο και ήταν γιος του Δεξιφάνους. Ο Σώστρατος έκανε και άλλα σπουδαία έργα στην Αίγυπτο, αξιοθαύμαστα ακόμα και σήμερα.
Έσκαψε  διώρυγες στον ποταμό Νείλο κοντά στην πόλη Μέμφιδα, αποξήρανε την κοίτη του Νείλου σε κάποιο σημείο, αλλά και εκτός Αιγύπτου έφτιαξε στην πατρίδα του την Κνίδο τον κρεμαστό περίπατο, που ήταν κάτι σαν τους κρεμαστούς κήπους της Βαβυλώνας.
PharosMapΟ Φάρος ήταν ορατός σε απόσταση 54 χιλιομέτρωνΟ Πτολεμαίος μετά τον απρόοπτο θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου ανακήρυξε τον εαυτό του βασιλιά της τεράστιας αυτοκρατορίας και ανέθεσε στον Σώστρατο το χτίσιμο ενός Φάρου αντάξιο μιας πόλης, όπως η Αλεξάνδρεια. Πήγε στο λιμάνι για να δει που θα ήταν η καταλληλότερη θέση για να το χτίσει. Τότε πρόσεξε το μικρό νησάκι Φάρος στην είσοδο του λιμανιού που όπως έλεγαν οι ντόπιοι, από εκεί είχαν περάσει ο Μενέλαος και η Ελένη μετά την άλωση της Τροίας και ονομάστηκε έτσι από τον Φάρο, τον κυβερνήτη του πλοίου.
pharos alxandrias 2Ο Σώστρατος έκανε τα σχέδια και παρήγγειλε τα υλικά. Η βάση θα ήταν 340 επί 340 μέτρα και ο Φάρος θα υψώνονταν σε τρία επίπεδα. Θα χρησιμοποιούσε λευκό μάρμαρο για να αντανακλά τις ακτίνες του ήλιου και να φαίνεται από μακριά. Στη βάση του υπήρχαν από τις  τρεις πλευρές που έβλεπαν στο πέλαγος ισχυροί κυματοθραύστες. Χτίστηκε σε τρία διαζώματα.
Το πρώτο διάζωμα ήταν η  βάση του και είχε τετράγωνο σχήμα. Μέσα ήταν η κατοικία των μηχανικών και των φυλάκων. Το δεύτερο είχε οκταγωνικό σχήμα και το τελευταίο ήταν κυκλικό.
Στο τελευταίο διάζωμα, δηλαδή το κυκλικό, υπήρχε ο περίφημος μηχανισμός που έλαμπε σαν μικρός ήλιος ακόμα και την ημέρα.
Ο μηχανισμός αυτός αποτελούνταν από ορειχάλκινα γυαλισμένα κάτοπτρα και καθρέφτες.

Υπήρχε μάλιστα και η φήμη ότι μέσα υπήρχε και ένα είδος τηλεσκοπίου που μπορούσε να εντοπίσει εχθρικά πλοία από μεγάλη απόσταση. 
Από κάποιες περιγραφές μαθαίνουμε ότι στην κορυφή του Φάρου βρισκόταν ένα τεράστιο άγαλμα που ίσως συμβόλιζε τον Μέγα Αλέξανδρο ή τον Πτολεμαίο τον Α΄,  με τη μορφή του Απόλλωνα, του θεού του φωτός, ή του Ποσειδώνα με την τρίαινα. Το συνολικό ύψος του Φάρου ήταν 140-150 μέτρα. Ο φάρος κόστισε 800 αργυρά τάλαντα , δηλαδή πολλά δισεκατομμύρια της εποχής. Τη νύχτα άναβε φωτιά στο εσωτερικό του τρίτου διαζώματος που φαινόταν ακόμα και 54 χιλιόμετρα από την ακτή για να μην εξοκοίλουν τα πλοία.
Τέλος, ο φάρος ενώθηκε με την ξηρά με έναν δρόμο που είχε 7 στάδια μήκος, δηλαδή περίπου 1.400 μέτρα και ονομάστηκε επταστάδιο.
Όταν ολοκλήρωσε το έργο του, ο Σώστρατος  έβαλε μια επιγραφή στην πρόσοψη του πρώτου διαζώματος. «Σώστρατος Δεξιφάνους Κνίδιος θεοίς σωτήρσιν υπέρ των πλωιζωμένων», δηλαδή τον φάρο έχτισε ο Σώστρατος, ο γιος του Δεξιφάνους από την Κνίδο, προς τιμήν των θεών Σωτήρων , υπέρ των ναυτιλωμένων.
Χρειάστηκαν 12 χρόνια από τη θεμελίωσή του μέχρι να μπει το άγαλμα στην κορυφή. Ο Πτολεμαίος ο Α΄ δεν πρόλαβε να το δει ολοκληρωμένο. Τελείωσε επί βασιλείας του Πτολεμαίου του Β΄. Ο Φάρος πήρε το όνομα του νησιού και στο τέλος όλη η Αλεξάνδρεια ονομαζόταν, Φάρος.
Προφανώς το άγαλμα ήταν σύμβολο της κυριαρχίας των Πτολεμαίων και λειτουργούσε ως μήνυμα σε όλους όσοι έρχονταν ακτοπλοϊκώς στην Αλεξάνδρεια ότι η πόλη ήταν υπό την κατοχή τους. Ήταν επίσης ένδειξη ευεργεσίας προς την πόλη εκ μέρους της δυναστείας των Πτολεμαίων, η πολιτική των οποίων ευνοούσε την  άνθηση των γραμμάτων και των τεχνών, μέσα στο πλαίσιο της οποίας ήταν και το χτίσιμο της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας.
the_lighthouse_of_alexandria_4
Γραφιστική απεικόνιση του φάρου
Η ασφάλεια των ναυτικών Ο Φάρος πέρα από την προπαγάνδα των Πτολεμαίων, ως σύμβολο της κυριαρχίας τους, είχε και πρακτική λειτουργία. Όπως όλοι οι φάροι ήταν οδηγός για τους ναύτες. Ο Στράβων, αρχαίος Έλληνας ιστορικός και φιλόσοφος,  αναφέρει ότι ο φάρος υπήρξε προσφορά του αρχιτέκτονα Σώστρατου, φίλου των βασιλέων,  με σκοπό την ασφάλεια των ναυτικών. Προσθέτει επίσης ότι επειδή η θάλασσα είχε υφάλους και σε άλλα σημεία τα ύδατα ήταν αβαθή, όσοι έρχονταν από την ανοιχτή θάλασσα  χρειάζονταν ένα φανερό σημάδι για να διορθώσουν την πορεία τους προς την είσοδο του λιμανιού. Αλλά και η δυτική είσοδος κατά τον Έλληνα ιστορικό είναι δύσκολη αν και δεν χρειάζεται τόση προσοχή όσο η ανατολική. Από αυτή την περιγραφή του Στράβωνα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η Αλεξάνδρεια ήταν μια πολύ σημαντική πόλη στην Αίγυπτο την εποχή των Πτολεμαίων, αφού δεν ήταν μόνο η πρωτεύουσα, αλλά και η πύλη εισόδου στη Μεσόγειο.
Γι”  αυτό η κατασκευή του Φάρου ήταν εξαιρετικής σημασίας για την ασφαλή είσοδο των εμπορικών πλοίων, που σήμαινε έσοδα για την δυναστεία των Πτολεμαίων.
Πολλοί Άραβες συγγραφείς περιέγραψαν τον φάρο και μάλιστα δίνουν την ίδια περιγραφή, παρά το γεγονός ότι ο φάρος ανακατασκευάστηκε αρκετές  φορές. Τα τρία διαφορετικά σχήματα των διαζωμάτων τα βλέπουμε σε αρχαίες απεικονίσεις από τον 1ο αιώνα μ.Χ αν και δεν φαίνονται πολύ ξεκάθαρα και βασιζόμαστε στις περιγραφές περισσότερο.
 
lighthouse-alexandria-coins
Ο φάρος σε νομίσματα της Αλεξάνδρειας τον 2ο αιώνα.
Τι απέγινε ο Φάρος
Ο φάρος έμεινε στη θέση του και μετά το τέλος της δυναστείας των Πτολεμαίων που είχαν δώσει την εντολή κατασκευής τους. Στο πέρασμα των χρόνων σεισμοί καταπόνησαν τον φάρο ως την οριστική του κατάρρευση κάποια στιγμή τη δεκαετία του 1300. Από Αραβικές πηγές μαθαίνουμε ότι πάνω στα θεμέλιά του χτίστηκε ένα οχυρό, το Qait Bey από τον σουλτάνο Μαμουλέκ το 1477.Το 1994 εκατοντάδες κομμάτια τοιχοποιίας βρέθηκαν στη θάλασσα εκεί κοντά. Κάποια από αυτά τα κομμάτια ίσως ήταν από τον φάρο και έπεσαν στη θάλασσα όταν ο φάρος καταστράφηκε τον 14ο αιώνα.  Πρόσφατες έρευνες στη θάλασσα κατέγραψαν 2.655 κομμάτια, μέσα στα οποία υπήρχαν 5 οβελίσκοι (μνημεία με πυραμοειδή μορφή) , 32 σφίγγες  (αναπαραστάσεις του μυθικού τέρατος με κεφάλι γυναίκας και σώμα λιονταριού) και 6 τεράστια αγάλματα  των Πτολεμαίων ως Αιγύπτιοι Φαραώ με τις βασίλισσες. Σήμερα γίνονται προσπάθειες να προστεθεί ο κόλπος της Αλεξάνδρειας  και τα απομεινάρια του Φάρου σε έναν κατάλογο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς των βυθισμένων πολιτιστικών χώρων.
Πηγές: 
Encyclopaedia Britannica 2014, The History Channel UNESCO, 2000

*** Νέρωνας. Ο αυτοκράτορας που σκότωσε τη μητέρα του, τις δύο συζύγους του, έριξε Χριστιανούς στα θηρία και υποτίμησε το ρωμαϊκό νόμισμα.
nero7
Το βράδυ της 18ης Ιουλίου του 64 μ.Χ., η Ρώμη τυλίχτηκε στις φλόγες.
Η πυρκαγιά έκαιγε για πέντε μέρες και πέντε νύχτες, καταστρέφοντας το μεγαλύτερο μέρος της πόλης.
Οι ιστορικοί Σουητώνιος και Δίων Κάσσιος έγραψαν ότι ενώ η πυρκαγιά μαινόταν, ο Αυτοκράτορας Νέρωνας έπαιζε στη λύρα του, έναν ύμνο για την πτώση της Τροίας.
Σύμφωνα με τον ιστορικό Τάκιτο όμως, που θεωρείται πιο έγκυρος, ο Νέρωνας δεν βρισκόταν καν στην Ρώμη, όταν ξεκίνησε η πυρκαγιά.
Παραθέριζε στα θερινά του ανάκτορα, 56 χιλιόμετρα μακριά από την πόλη.
Όταν ενημερώθηκε για την καταστροφή, έσπευσε να επιστρέψει στη Ρώμη και ηγήθηκε της προσπάθειας πυρόσβεσης.
Μάλιστα, φιλοξένησε πολλούς απ’ τους πυρόπληκτους στα ανάκτορα και τους κήπους του.
Η συμπεριφορά του όσον αφορά την πυρκαγιά, μάλλον δεν συμφωνεί καθόλου με το μύθο του πυρομανή που έπαιζε την άρπα του.
Η παραφροσύνη του Νέρωνα εκδηλώθηκε σε άλλους τομείς της βασιλείας τους.
Νέρωνας ο μητροκτόνος
Όταν γεννήθηκε, ο Νέρωνας δεν είχε πολλές ελπίδες να γίνει αυτοκράτορας.
Μητέρα του ήταν η Αγριππίνα, η αδελφή του αυτοκράτορα Καλιγούλα, η οποία είχε στόχο στη ζωή της να βασιλέψει.
Αφού οι γυναίκες δεν μπορούσαν να βρίσκονται σε θέσης εξουσίας, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το γιο της.
Μετά τη δολοφονία του Καλιγούλα από τους φρουρούς του, αυτοκράτορας στέφθηκε ο φιλήσυχος και αδέξιος Κλαύδιος.
Η φιλόδοξη Αγριππίνα κατάφερε να γοητεύσει τον Κλαύδιο και έγινε η τέταρτη και τελευταία σύζυγός του.
Ο Κλαύδιος είχε ήδη ένα γιο, τον Βρετανικό, αλλά η Αγριππίνα τον έπεισε να παραβλέψει το γιο του και να χρήσει τον Νέρωνα ως διάδοχό του.
Το 54 μ.Χ, ο αυτοκράτορας πέθανε ξαφνικά και πολλοί υποπτεύθηκαν ότι δηλητηριάστηκε από την πανούργα σύζυγό του.
Είτε είχε βάλει το χέρι της η Αγριππίνα είτε όχι, το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο.
Ο 17χρονος γιος της, Νέρωνας, στέφθηκε αυτοκράτορας.
Εντυπωσιακό είναι ότι τα νομίσματα που κόπηκαν μετά τη στέψη του, απεικόνιζαν όχι μόνο τον αυτοκράτορα Νέρωνα, αλλά και τη μητέρα του.
Γιος και μητέρα κυβερνούσαν μαζί και η Αγριππίνα επιτέλους κατάφερε να πραγματοποιήσει το όνειρό της.
Όμως γρήγορα η κατάσταση πήρε άσχημη τροπή.
Νόμισμα με τον Νέρωνα και την Αγριππίνα.
Νόμισμα με τον Νέρωνα και την Αγριππίνα.
Ο Νέρωνας ήταν ανικανοποίητος με το μοίρασμα της εξουσίας και προσπαθούσε να διώξει τη μητέρα του.
Γι’ αυτό η Αγριππίνα χρησιμοποίησε τον άσσο στο μανίκι της για να τον εκβιάσει.
Είπε στον Νέρωνα ότι αν δεν συμμορφωνόταν, θα έβαζε στον θρόνο τον άλλο γιο του Κλαύδιου, τον Βρετανικό.
Όμως η απειλή λειτούργησε αντίθετα από ότι ήλπιζε η Αγριππίνα.
Αντί να τρομάξει, ο Νέρωνας αποφάσισε να ξεμπερδέψει με μια και καλή μαζί της.
Νέρωνας και ΑγριππίναΑ
Νέρωνας και ΑγριππίναΑ
Επιχείρησε να τη δολοφονήσει έτσι ώστε ο θάνατός της να φανεί σαν ατύχημα.
Κάλεσε τη μητέρα του σε μια λαμπρή παραθαλάσσια γιορτή και της αφιέρωσε μία βασιλική σχεδία.
Η Αγριππίνα έκατσε στο ανάκλιντρο που είχαν ετοιμάσει για εκείνη, χωρίς να υποψιαστεί το παραμικρό.
Όμως οι μηχανικοί του Νέρωνα είχαν τοποθετήσει ένα σκίαστρο πάνω από το ανάκλιντρο, το οποίο άφησαν να πέσει και να την πλακώσει.
Η Αγριππίνα τραυματίστηκε ελαφριά στον ώμο, αλλά η ζωή της δεν κινδύνευσε ούτε στιγμή.
Υποψιάστηκε αμέσως τον γιο της και απέδρασε στα ανάκτορά της.
Ο Νέρωνας όμως είχε πάρει την απόφασή του και τίποτα δεν τον σταματούσε.
Έστειλε εκτελεστές στο ανάκτορο της μητέρας του και αυτή τη φορά, η Αγριππίνα δεν ξέφυγε.
Πλέον ο Νέρωνας ήταν ελεύθερος να ακολουθήσει κάθε του επιθυμία.
Και πρώτη στη λίστα, ήταν η απόκτηση καινούριας συζύγου.
Ο μεγάλος έρωτας του αυτοκράτορα ήταν μία απελεύθερη σκλάβα, η Ποππαία Σαβίνα, την οποία φυσικά δεν μπορούσε ποτέ να παντρευτεί.
Αντίθετα, η Αγριππίνα τον είχε αναγκάσει να παντρευτεί την Οκτάβια, που καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια.
Με το θάνατο της μητέρας του όμως, ο Νέρωνας έδιωξε την Οκτάβια απ’ το παλάτι και για περισσότερη ασφάλεια, διέταξε να την εκτελέσουν.
Έτσι, ανενόχλητος πια, παντρεύτηκε την αγαπημένη του Ποππαία Σαβίνα, το 62 μ.Χ.
Βέβαια ούτε η δεύτερη σύζυγός του είχε καλό τέλος.
Το 65 μ.Χ., μετά από ένα άγριο καβγά, ο Νέρωνας ξυλοκόπησε την ετοιμόγεννη γυναίκα μέχρι θανάτου.
Σύμφωνα με τον Σουητώνιο και τον Δίων Κάσσιο, ο αυτοκράτορας θρήνησε το χαμό της και το 67 μ.Χ, παντρεύτηκε ένα νεαρό αγόρι, που πίστευε ότι της έμοιαζε εμφανισιακά.
Τα βασανιστήρια των Χριστιανών
Κανείς δεν γνωρίζει πώς προκλήθηκε η μεγάλη πυρκαγιά του 64 μ.Χ.
Όμως ο λαός της Ρώμης έριξε όλες τις ευθύνες στον αυτοκράτορα και ο Νέρωνας, με τη σειρά του, κατηγόρησε τους Χριστιανούς.
Ο χριστιανικός πληθυσμός της Ρώμης ήταν ακόμα πολύ περιορισμένος και δεν έχαιρε μεγάλης εκτίμησης.
Αντίθετα, προκαλούσαν αντιδράσεις, γιατί αρνούνταν να δεχτούν τους παραδοσιακούς Θεούς.
Υπήρχαν μάλιστα πολλές περιπτώσεις που προειδοποιούσαν τους Ρωμαίους ότι θα καούν στη φωτιά της κολάσεως, αν δεν αλλαξοπιστούσαν.
Ήταν, επομένως, οι κατάλληλοι αποδιοπομπαίοι για τον Νέρωνα.
Ο Νέρωνας ρίχνει μια νεαρή Χριστιανή στα θηρία
Ο Νέρωνας ρίχνει μια νεαρή Χριστιανή στα θηρία
Η τιμωρία που τους επιφύλασσε ο αυτοκράτορας ήταν φρικιαστική.
Τους μαστίγωσε δημόσια, τους έκαψε ζωντανούς και τους πέταξε στην αρένα για να τους ξεσκίσουν τα άγρια θηρία.
Το θέαμα ήταν τόσο άγριο, που ακόμα και οι Ρωμαίοι του ζήτησαν να δείξει έλεος.
Νέρωνας ο καλλιτέχνης
Ο Νέρωνας με τη λύρα του
Ο Νέρωνας με τη λύρα του
Ο Νέρωνας, αντίθετα με τη μητέρα του, δεν θέλησε ποτέ να γίνει αυτοκράτορας.
Το δικό του πάθος ήταν η μουσική, το θέατρο και η τέχνη.
Όμως το θέατρο στην Αρχαία Ρώμη ήταν υπόθεση των κατώτερων κοινωνικών τάξεων και αντιμετωπιζόταν με περιφρόνηση και κοροϊδίες.
Σίγουρα δεν άρμοζε σε έναν αυτοκράτορα.
Βέβαια ο Νέρωνας δεν νοιαζόταν για τέτοιους περιορισμούς.
Μετά το θάνατο της μητέρας του, αφοσιώθηκε στο θέατρο του και έδινε συχνές παραστάσεις, πρώτα στον στενό του κύκλο και αργότερα μπροστά σε όλη τη Ρώμη.
Ταξίδεψε μέχρι την Ελλάδα, για να συμμετάσχει σε θεατρικούς αγώνες.
Κέρδισε όλα τα βραβεία, ακόμα και από διαγωνισμούς που δεν είχε πάρει μέρος.
Η συμπεριφορά του τον έκανε αρκετά αγαπητό στο λαό, αλλά έγινε περίγελος των ανώτερων τάξεων.
Η οικοδομική μεταρρύθμιση
Η πυρκαγιά κατέστρεψε ολοσχερώς τη Ρώμη, που μέχρι τότε χαρακτηριζόταν από πολεοδομική αναρχία.
Τα κτίρια ήταν ως επί το πλείστον ξύλινα, οι δρόμοι φοβερά στενοί και υπήρχαν ελλείψεις σε δημόσια έργα, όπως λουτρά, γυμναστήρια και θέατρα.
Ο Νέρωνας αποφάσισε ότι ήταν χρέος του, μετά την καταστροφή, να χτίσει μία καινούρια, βελτιωμένη πόλη.
Έτσι ξεκίνησε ένα από τα ακριβότερα και πιο μεγαλεπήβολα έργα στην ιστορία, την ανοικοδόμηση της Ρώμης.
Θα υπήρχε μόνο πέτρα και μάρμαρο, μεγάλοι δρόμοι και πλήθος δημόσιων κτιρίων.
Ασφαλώς, και τα δικά του ανάκτορα θα πολλαπλασιάζονταν σε μέγεθος.
Όμως τα ταμεία της αυτοκρατορίας ήταν σχεδόν άδεια και δεν υπήρχε τρόπος να χρηματοδοτηθούν τα έργα.
Νέρωνας
Νέρωνας
Γι’ αυτό ο Νέρωνας προχώρησε στην πρώτη υποτίμηση του ρωμαϊκού δηναρίου.
Μέχρι τότε, τα νομίσματα της Ρώμης ήταν φτιαγμένα από καθαρό ασήμι και σε αυτό βάσιζαν όλη τους την αξία.
Ο Νέρωνας, για να εξοικονομήσει χρήματα, νόθευσε το ασήμι με ευτελέστερα μέταλλα, πράξη που θεωρούνταν σχεδόν βλάσφημη για τους Ρωμαίους.
Φυσικά, αυτό έγινε κρυφά από το ρωμαϊκό λαό, που θα αν το μάθαινε θα ξεσηκωνόταν.
Το τέλος του Νέρωνα
Πέρα από την υποτίμηση του δηναρίου, ο Νέρωνας αποφάσισε να αυξήσει τη φορολογία των επαρχιών για να χρηματοδοτήσει τα έργα στη Ρώμη.
Αποτέλεσμα ήταν να ξεσπάσει επανάσταση στην Ισπανία, που γρήγορα έφτασε στη Ρώμη.
Συγκλητικοί και φρουροί εγκατέλειψαν τον αυτοκράτορα, με το πρόσχημα ότι ο Νέρωνας έβλαπτε την αυτοκρατορία.
Οι δυνάμεις εναντίον του ήταν τόσο μαζικές, που δεν υπήρχε καμία ελπίδα για σωτηρία.
Η Σύγκλητος τον ονόμασε εχθρό της αυτοκρατορίας και η μόνη λύση που του απέμενε, ήταν η αυτοκτονία.
Αλλά ακόμα και εκεί, ο Νέρωνας ήταν μόνος του.
Έψαχνε κάποιο φρουρό ή μονομάχο για να τον βοηθήσουν να σκοτωθεί, αλλά είχαν όλοι εγκαταλείψει τις θέσεις τους.
Βρήκε μόνο μερικούς απελεύθερους σκλάβους, ανάμεσα τους και τον έμπιστο γραμματέα του, Επαφρόδιτο.
Αυτός ήταν που σκότωσε τον αυτοκράτορα, όταν ο Νέρωνας αποδείχτηκε ανίκανος να δώσει τέλος στη ζωή του.
Έχει γραφτεί ότι λίγο πριν ξεψυχήσει, είπε: «Τι καλλιτέχνης πεθαίνει με μένα!»
Ο Αυτοκράτορας Νέρωνας αποτελεί μία από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες της ιστορίας.
Οι ιστορικοί που κατέγραψαν τη ζωή του έζησαν πολλά χρόνια μετά το θάνατό του και ήταν επηρεασμένοι από το αρνητικό κλίμα που υπήρχε για αυτόν.
Ο Νέρωνας μισήθηκε από τους αριστοκράτες και τους Συγκλητικούς, αλλά ήταν αρκετά δημοφιλής στις κατώτερες τάξεις και στις ανατολικές επαρχίες.
Μεταγενέστεροι ιστορικοί τείνουν να τον αντιμετωπίζουν ως μία παρεξηγημένη μορφή, που δυσφήμησαν οι σύγχρονοί του

***  Η ερωτική χορεύτρια Ζοζεφίν Μπέηκερ φτάνει στην Ελλάδα το 1934 και προκαλεί πανικό. Σήμερα την αντιγράφουν η Ριάνα και η Μπιγιονσέ
Josephine Baker_banana2


Ένοχοι και Αθώοι
Η Ζοζεφίν Μπέηκερ ήταν μια παγκόσμια χορεύτρια, τραγουδίστρια και ηθοποιός που το άστρο της μεσουράνησε τόσο προπολεμικά όσο και μεταπολεμικά σε Ευρώπη και Αμερική. Κατέκτησε όλες τις πρωτιές που θα μπορούσε να κατακτήσει άνθρωπος στην εποχή της και σήμερα τον ρόλο της καλείται να ενσαρκώσει σε κινηματογραφική ταινία η δημοφιλής τραγουδίστρια Ριάνα!
Η Ζοζεφίν Μπέικερ αν και γεννημένη στην Αμερική, επαναστάτρια από τη φύση της, δεν δέχθηκε να χορεύει σε ξεχωριστές αίθουσες για μαύρους και λευκούς, με αποτέλεσμα τον Οκτώβριο του 1925 να εμφανιστεί για πρώτη φορά στο Παρίσι, στην αίθουσα του Σαν Ελιζέ. Αυτό ήταν και το ξεκίνημα της μεγάλης καριέρας που θα σημείωνε στην Ευρώπη η Μπέηκερ. Και ήταν τόσο μεγάλη η επιτυχία της ώστε αργότερα θα πολιτογραφηθεί και Γαλλίδα πολίτης!
Josephine Baker_clip2
Ο συγγραφέας Ernest Hemingway είχε δηλώσει ότι είναι η πιο αισθησιακή γυναίκα του κόσμου, ενώ ο Picasso την είχε χαρακτηρίσει ως τη σύγχρονη Νεφερτίτη.
Josephine Baker 1934
Η Ζοζεφίν Μέικερ στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη.
Η Μπέηκερ στο Παρίσι με τους ερωτικούς χορούς της που εκτελούσε φορώντας μόνο μια φούστα αφρικανικού τύπου, σχεδόν γυμνή, προκαλούσε φρενίτιδα και χιλιάδες άνθρωποι συνωστίζονταν προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα εισιτήριο για να την δουν από κοντά. Πρωταγωνίστησε σε δεκάδες ταινίες, έγινε αντικείμενο λατρείας ζωγράφων, ποιητών, ηθοποιών, ενώ μέχρι σήμερα θεωρείται η κύρια φορέας του αμερικανικού πολιτισμού που εξήχθη στην Ευρώπη, καθώς πριν από αυτήν κανείς Ευρωπαίος δεν ασχολείτο με την αμερικανική κουλτούρα της μουσικής και του χορού.
Για τη ζωή της Μπέηκερ χιλιάδες άρθρα έχουν γραφτεί και στην Ελλάδα. Αυτό που δεν είναι όμως ευρέως γνωστό είναι πως η Μπέηκερ επισκέφθηκε την Ελλάδα και έδωσε παράσταση στην Αθήνα στο θέατρο ΠΑΛΛΑΣ!
Και δεν είναι ασήμαντο γεγονός, καθώς η Μπέηκερ ήρθε στην χώρα μας να δώσει παράσταση όχι στα βαθιά γεράματά της ή σε κάποια καμπή της δόξας της, αλλά στο απόγειό της! Δεκάδες περίλαμπρα θέατρα, δίνονταν στα πόδια της σε όλη την Ευρώπη, αλλά με δική της επιλογή κατέφθασε στην Αθήνα.
Πανικός στον Πειραιά
Ήταν λοιπόν Φεβρουάριος του 1934 όταν η Ζοζεφίνα Μπέηκερ έφθανε με το ρουμανικό πλοίο «Ρέγκερε Κάρολο» στο λιμάνι του Πειραιά. Εκεί ο συνωστισμός ήταν απερίγραπτος, αφού όλοι ήθελαν να την δουν από κοντά πριν από τους υπόλοιπους που θα ανέμεναν την άφιξή της στην Αθήνα.
Στην προβλήτα του λιμανιού περίμεναν να την παραλάβουν δύο πολυτελή αυτοκίνητα, μια Μπούικ 40 ίππων και μια Πακάρ. Όταν η «Μαύρη Αφροδίτη» αποβιβάστηκε από το κατάλευκο πλοίο, 17 ναύτες του λιμεναρχείου Πειραιά, προσπαθούσαν να ανακόψουν τον κόσμο που ήθελε να την αγγίξει!
Στα χέρια της κρατούσε ένα μικρό μαύρο γατάκι που θεωρούσε ότι ήταν το γούρι της.
Ο κινηματογραφιστής Δημήτριος Γαζιάδης, ιδρυτής της κινηματογραφικής εταιρείας ΝΤΑΓΚ ΦΙΛΜ, βρίσκονταν από τους πρώτους εκεί για να καταγράψει την άφιξη της μαύρης ντίβας στον Πειραιά.
Σκοπός του γυρίσματος αυτού ήταν η ταινία του να προβληθεί πριν από την παράσταση της Ζοζεφίνας στο ΠΑΛΛΑΣ.
Η ταινία έφερε τίτλο «Η άφιξις στας Αθήνας της Ζοζεφίν Μπέϊκερ».
Josephine Baker
Σε παριζιάνικο cabaret έκανε τον πρώτο topless χορό. Το πρόγραμμά της μεταφέρθηκε στο διάσημο Folies Bergere, όπου φόρεσε το κοστούμι με τις ψεύτικες μπανάνες .Ο προφανής φαλλικός συνειρμός δεν πέρασε απαρατήρητος
 

Η Ζοζεφίν τα πρώτα λόγια που είπε μόλις αποβιβάσθηκε στον Πειραιά ήταν:Τι ωραίο κλίμα! Τι όμορφος τόπος! Ως σήμερα το πρωί είχα χάσει τη φωνή μου, ήμουν απελπιστικά βραχνιασμένη και μόλις έφθασα κάτω από τον ουρανό σας γιατρεύτηκα!-  Όταν σκέφτομαι πως είμαι στην Ελλάδα, ταυτίζω την σκέψη μου αυτή με την Αμερική, καθώς θυμάμαι πως συνέχεια εκεί έλεγαν για τις όμορφες γυναίκες πως είναι αυτές που έχουν ελληνικό προφίλ. Και σήμερα μπορώ να δω από κοντά τον τόπο, από τον οποίο γεννήθηκε αυτό το Ελληνικό Προφίλ!

Λίγο πριν μπει στο αυτοκίνητο για την Αθήνα, ένα πλήθος μικροπωλητών συνωστίζεται και της φωνάζει για αγαλματάκια, βαζάκια, κάρτες και άλλα αναμνηστικά μικροαντικείμενα. Δημοσιογράφοι προσπαθούν να της αποσπάσουν ακόμα μια λέξη, πριν από την αναχώρηση, καθώς γνωρίζουν ότι τόσο στο ξενοδοχείο αργότερα όσο και στο Παλλάς, οποιαδήποτε προσέγγιση μαζί της, θα είναι αδύνατη.
Κυρία Μπέηκερ τι γνωρίζετε για την Ελλάδα;
- (Μπέηκερ) Ξέρω την Ελλάδα προτού φθάσω εδώ, καθώς τα φορέματά μου επί σκηνής, τα έχει σχεδιάσει ένας Έλληνας ο Ντεσέ. Αγαπώ την Ελλάδα, αλλά ο τόπος μου πλέον είναι το Παρίσι!
Η Μπέηκερ αναχωρεί αμέσως για μια επίσκεψη στην Ακρόπολη, μετά σειρά έχει το Στάδιο και λίγο αργότερα η Πλάκα. Η Ζοζεφίν θα εγκατασταθεί στο Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία. Από πίσω διαρκώς και ο Δ. Γαζιάδης που την ακολουθεί όπου κι αν πάει για την ταινία του.
josephine-baker-rihanna
Η Ριάνα πρέπει να αγωνιστεί πολύ για να ξεπεράσει το είδωλό της. Είναι προφανές ότι την αντιγράφει στυλιστικά, αλλά ίσως να αγνοεί ότι εκτός από διάσημη χορεύτρια και ηθοποιός, η Μπέηκερ  πολέμησε τον ναζισμό ως  κατάσκοπος του Β παγκοσμίου πολέμου,στο πλευρό των Γάλλων.
Θίασος υπερπαραγωγή και αμοιβή ρεκόρ
Η Μπέηκερ δεν έφθασε μόνη στην Ελλάδα για να δώσει παράσταση, αλλά με τον θίασό της, που αποτελούνταν από 28 άτομα, Γάλλοι, Βέλγοι, Αμερικάνοι, αλλά και ένας Χαβανέζος, ο Όσκαρ Άλιμαν, που έπαιζε κιθάρα.
Στο θέατρο ΠΑΛΛΑΣ, η Μπέηκερ ζήτησε και της κατασκεύασαν καμαρίνι ακριβώς δίπλα στην σκηνή, καθώς η ταχύτητα που άλλαζε τις ενδυμασίες της –έστω κι αν αυτές ήταν σχεδόν ανύπαρκτες- ήταν χαρακτηριστική. Η Μπέικερ για τέσσερις παραστάσεις στο ΠΑΛΛΑΣ, έλαβε ως αμοιβή 800 χιλιάδες δραχμές, ποσό τεράστιο για τα δεδομένα της εποχής.
Στην πρώτη παράστασή της στο ΠΑΛΛΑΣ παίχθηκε η ταινία του Γαζιάδη και σημείωσε επιτυχία, αλλά μάλλον άνοιξε την όρεξη των θεατών που ήθελαν να την δουν. Κάτω από την σκηνή βρίσκονταν η ορχήστρα που συνόδευε την Ζοζεφίνα, τη λεγόμενη «Μπέηκερ Μπαντ» που αποτελούνταν από 14 μουσικούς και έπαιζε Τζαζ.
Στην αρχή του προγράμματος το αθηναϊκό κοινό δεν αντέδρασε όπως οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι θεατές, καθώς οι ρυθμοί της Τζαζ μουσικής ήταν πρωτόγνωροι και για τους Έλληνες θεατές ξένοι. Οι σπασμωδικοί κλονισμοί της ημίγυμνης Μπέηκερ, μάλλον αρχικά κλόνισαν την ηθική των Ελλήνων. Σταδιακά όμως όταν η ίδια η Μπέικερ «εκπαίδευσε» το κοινό με το τραγούδι της και τον χορό της και αφού αυτό υπερνίκησε την ηθική του, άφησε τα αισθήματά του ελεύθερα και τότε έγινε πραγματικό πανδαιμόνιο.
Η Μπέηκερ στο τέλος έκατσε σταυροπόδι στην άκρη της σκηνής και ρωτούσε δυνατά.
Θέλετε κι άλλο;
Και απαντούσε μόνη της:

«Και βέβαια θέλουν κι άλλο» και συνέχιζε τις ρούμπες και τα τσάρλεστον.
Για πολλές μέρες μετά οι Αθηναϊκές εφημερίδες έγραφαν:
«Οι θεατές σεληνιάσθηκαν από την Τζαζ. Το κοινό ξελογιάσθηκε.
Η Ζοζεφίνα μεθά από τον θρίαμβο. Όργιον! Αλλά ένα όργιο που δεν έχει τίποτα κτηνώδες. Μόνο πάθος!
Η Ζοζεφίνα διαμελίζεται σκορπά τα κομμάτια της, τα μαζεύει πάλι, τα συναρμολογεί!
Δεν είναι χορός είναι η επανάσταση των έγχρωμων».
Ακόμα την αντιγράφουν
Οι δεκαετίες πέρασαν, οι μόδες άλλαξαν, αλλά η Μπέηκερ αποτελεί πρότυπο για τις σύγχρονες τραγουδίστριες που αναζητούν πρωτότυπους τρόπους να μείνουν ζωντανές στη σκηνή.
Η Ριάνα ήταν η πρώτη που αντέγραψε το στυλ και τις αποκαλυπτικές εμφανίσεις. Από κοντά και η Μπιγιονσέ, η οποία έφτασε στο σημείο να φορέσει το ίδιο μαγιό με τις ψεύτικες μπανάνες, που είχε σχεδιάσει το 1926 ο Jean Cocteau για την Μπέηκερ στο Παρίσι.
Σύμφωνα με τον Jean-Claude Baker, υιοθετημένο γιο της Josephine, σχεδιαστής του θρυλικού κοστουμιού ήταν ο Monsieur Christian, εραστής του Paul Poiret.
Josephine-Baker-and-Beyonce
 Tribute to Josephine Baker    , http://youtu.be/ZydsH-ZvUyk  ,

Με την έναρξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η Ζοζεφίν Μπέηκερ εντάχτηκε με την θέλησή της στη γαλλική αντίσταση και έγινε κατάσκοπος, ενώ όταν επέστρεψε στην Αμερική πολέμησε σθεναρά τον ρατσισμό και τις διακρίσεις. ΠΗΓΗ: Στέφανος Μίλεσης από το pireorama.blogspot.gr

***   Αμερικανοί οδηγοί αντιδρούν στην περιβαλλοντική πολιτική του Ομπάμα μολύνοντας την ατμόσφαιρα περισσότερο (video)
   ,  

Τα «Coal Rollers» δεν είναι τίποτε άλλο από μεγάλα αγροτικά 4x4 ντιζελοκίνητα οχήματα τα οποία μπορούν διαθέτουν δύο μεγάλες εξατμίσεις οι οποίες για να «καθαρίσουν» θέλουν δυνατό γκάζι και «μαρσάρισμα» από τους οδηγούς. Αυτό όμως, το επονομαζόμενο «coal rolling» είναι αρκετά βλαβερό για την ατμόσφαιρα.
 Πρόσφατα, η κυβέρνηση Ομπάμα προώθησε ένα νομοσχέδιο περιορισμών ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα «Coal Rollers» και οι κάτοχοί τους, οι οποίοι είναι στην πλειοψηφία τους συντηρητικοί ψηφοφόροι και κατοικούν σε Αριζόνα και Άινταχο, όχι απλώς αντιδρούν στα προωθούμενα από τον αμερικανό πρόεδρο μέτρα, αλλά έχουν βάλει στόχο τους να μολύνουν όσο μπορούν περισσότερο την ατμόσφαιρα.
       Τρόπος διαμαρτυρίας τους το «coal rolling», δηλαδή να «μαρσάρουν» βγάζοντας όσο το δυνατόν περισσότερο μαύρο βλαβερό καπνό και μάλιστα, μπροστά από πεζούς, ποδηλάτες ή οδηγούς μικρού κυβισμού αυτοκινήτων. Όπως αναφέρουν η γαλλική Le Monde και το Bussiness Insider, κάθε ποδηλάτης και οδηγός μικρού οχήματος θεωρείται ψηφοφόρος των Δημοκρατικών και άρα του αξίζει να εισπνεύσει όσο περισσότερο καυσαέριο γίνεται.
 Το επιβαρυντικό για την ατμόσφαιρα κίνημα, έχει δική του σελίδα στο Facebook και περισσότερα από 16.100 «likes».
Diesels Rolling Coal on PEOPLE 2014 Compilation  , http://youtu.be/cbAhfThNoco ,

*** Το περίεργο φαινόμενο της λίμνης Μαρακαΐμπο (video)
   ,  

Πρόκειται για ένα φαινόμενο που «πλήττει» τη λίμνη Μαρακαΐμπο στη Βενεζουέλα, εδώ και αιώνες, με τη χώρα να βιώνει σε εκείνο μόνο το σημείο τις πιο έντονες αστραπές με το μεγαλύτερο φυσικό «ήχος και φως» του κόσμου.
 Εδώ και χρόνια, καταιγίδες άνω των 40.000 bolt, μετατρέπουν τη νύχτα σε μέρα χτυπώντας στο ίδιο σημείο ακριβώς, κάθε φορά, και αυτό επαναλαμβάνεται 160 φορές το χρόνο, ενώ μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 10 ώρες.
Οι άνθρωποι της βορειοδυτικής Βενεζουέλας αποκαλούν το φαινόμενο «rib a-ba», που σημαίνει «ποτάμι της φωτιάς στον ουρανό».
 Είναι επίσης γνωστό ως «Relámpago del Catatumbo», δηλαδή η «αιώνια καταιγίδα».
   Κάθε χρόνο παράγονται πάνω από 1,2 εκατομμύρια κεραυνοί (ο υψηλότερος αριθμός στον κόσμο) και το φαινόμενο είναι ορατό από περίπου 250 μίλια μακριά. Για αιώνες, ο «Φάρος του Μαρακαΐμπο» κατηύθυνε ναυτικούς και ψαράδες, το βράδυ. Πλέον, αποτελεί ένα δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο της περιοχής.
 Σύμφωνα με τον Αλαν Χάιτον, ταξιδιωτικό πράκτορα και φωτογράφο, που ζει κάποιες μέρες στη λίμνη με τους ντόπιους:
     «Κανείς δεν ξέρει πως αυτό το σπάνιο φαινόμενο με τις αστραπές να εξαφανίζονται και να εμφανίζονται στο λεπτό, συμβαίνει μόνο εδώ. Θεωρούν ότι αυτό συμβαίνει παντού και δεν καταλαβαίνουν γιατί άνθρωποι από όλο τον κόσμο έρχονται να παρατηρήσουν το φαινόμενο».

Οι ιδιαίτερες αυτές αστραπές φωτίζουν το νυχτερινό ουρανό με ένα συνδυασμό λαμπερών χρωμάτων που αλλάζουν ανάλογα με τα διαφορετικά είδη ατόμων στον αέρα.
 Σε ξηρό αέρα, η αστραπή φαίνεται άσπρη, αλλά όταν ο αέρας περιέχει υγρασία, τα άτομα υδρογόνου δημιουργούν μια ισχυρή κόκκινη γραμμή, κάνοντας την αστραπή να φαίνεται μωβ.


'Catatumbo-like' storm with continuous lightning near St. Libory, IL - August 15, 2010  , http://youtu.be/WkNaQhhkMDAβ   ,


***  Περίεργες ιστορικές συμπτώσεις
     
Μια σύμπτωση είναι μια συλλογή γεγονότων που συνδέονται μεταξύ τους, αλλά είναι απίθανο να έχουν μια κοινή αιτία.
Κάποιες φορές οι άνθρωποι αναπτύσσουν θεωρίες συνωμοσίας προκειμένου να εξηγήσουν ορισμένα συμπτωματικά γεγονότα, που φαίνεται να συνδέονται, ωστόσο δεν έχουν καμία απολύτως σχέση.
Ας γνωρίσουμε μερικές περίεργες συμπτώσεις και εικασίες γύρω από το τι τις προκάλεσε, όπως παρουσιάστηκαν στο listverse.com.

1. Δολοφονίες με «χαλί» το τραγούδι «My Way» του Φρανκ Σινάτρα
Οι κάτοικοι των Φιλιππίνων λατρεύουν το καραόκε και η χώρα είναι γεμάτη από ανάλογα κέντρα διασκέδασης. Για τους περισσότερους το καραόκε είναι απλά ένας τρόπος αναψυχής. Ορισμένοι όμως το παίρνουν πολύ σοβαρά…
Έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά, κατά τα οποία άνθρωποι δολοφονήθηκαν ενώ τραγουδούσαν το διάσημο κομμάτι «My Way» του Φρανκ Σινάτρα.
               
Οι θάνατοι αυτοί θεωρούνται συμπτωματικοί, ωστόσο πολλά μπαρ έχουν πλέον αφαιρέσει από τις λίστες των τραγουδιών τους το συγκεκριμένο κομμάτι.
Σε μια περίπτωση, ο 29χρονος Romy Baligula δολοφονήθηκε με σφαίρα από το όπλο ενός σεκιούριτι… επειδή δε σταματούσε να τραγουδά το συγκεκριμένο κομμάτι.
2. 11 Ιουλίου του 1991
Στις 11 Ιουλίου του 1991 εμφανίστηκαν πολλά UFO στον ουρανό της πόλης του Μεξικού. Χιλιάδες άνθρωποι ήταν μάρτυρες και ακολούθησαν έρευνες από τη μεξικανική κυβέρνηση. Εντελώς συμπτωματικά, εκείνη τη μέρα είχε ολική έκλειψη ηλίου.
Κατά τη διάρκεια της έκλειψης πολλοί ανέφεραν ότι είδαν ένα μεγάλο μεταλλικό δίσκο στον ουρανό. Το αντικείμενο αυτό καταγράφηκε σε βίντεο και μεταδόθηκε στα δελτία ειδήσεων. Ήταν ένα από τα πολλά ανάλογα περιστατικά που αναφέρονται στην πρωτεύουσα του Μεξικού. 

Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι η ηλιακή έκλειψη και η εμφάνιση των UFO δεν ήταν τυχαίο γεγονός, καθώς είχε προβλεφθεί από τους Μάγια. Το ημερολόγιο (Dresden Codex of the Maya) αναφέρει ότι η έκλειψη της 11ης Ιουλίου είναι ο έκτος ήλιος του Quetzalcoatl, ο οποίος θα φέρει μαζί του κοσμικές αλλαγές.
3. Ο Chris Benoit και η Wikipedia
Τον Ιούνιο του 2007 ο επαγγελματίας παλαιστής Chris Benoit δολοφόνησε την οικογένειά του και στη συνέχεια αυτοκτόνησε.
Ο Benoit ήταν γνωστός αθλητής και η είδηση της δολοφονίας και του θανάτου του κυκλοφόρησε σε ολόκληρο τον κόσμο.
      
Ο Benoit στραγγάλισε τη σύζυγό του και έπνιξε τον 7χρονο γιο του και στη συνέχεια κρεμάστηκε. Όταν αποκαλύφθηκε η τραγωδία, ακούστηκε ότι ο ίδιος είχε κατηγορηθεί στο παρελθόν για κακοποίηση της συζύγου του, ενώ θεωρούνταν και επιρρεπής σε ξεσπάσματα οργής.
Για κάποιο περίεργο λόγο, 14 ώρες προτού η αστυνομία ανακαλύψει τα πτώματα η αγγλική σελίδα της Wikipedia ανέφερε το θάνατο της συζύγου του. «Ο Chris Benoit αντικαταστάθηκε από τον Johnny Nitro στον αγώνα Vengeance για το παγκόσμιο πρωτάθλημα ECW World Championship, καθώς ο Benoit δε μπορούσε να παραστεί για προσωπικούς λόγους, που σχετίζονται με το θάνατο της συζύγου του Nancy».
Η αστυνομία κατέσχεσε τον υπολογιστή του άντρα που δημοσίευσε την πληροφορία.
Ο Chris Benoit δεν άφησε σημείωμα αυτοκτονίας, όμως έστειλε μια σειρά μηνυμάτων προτού αυτοκτονήσει που έλεγαν: «Η διεύθυνσή μου είναι 130 Green Meadow Lane, Fayetteville Georgia 30215».
4. Eleanor Rigb
Το κομμάτι «Eleanor Rigby» των Beatles κυκλοφόρησε στις 5 Αυγούστου του 1966, μία εβδομάδα πριν από την τελευταία περιοδεία της μπάντας.
Το 1966 ο McCartney είχε δώσει μια συνέντευξη γύρω από το πώς εμπνεύστηκε τους στίχους του τραγουδιού. 

Σύμφωνα με όσα είπε, αρχικά είχε σκεφτεί να χρησιμοποιήσει τη φράση «Father McCartney» όμως συνειδητοποίησε ότι δεν ήταν σωστό να χρησιμοποιήσει το όνομα του πατέρα του και έτσι άνοιξε τον τηλεφωνικό κατάλογο και βρήκε το όνομα «McKenzie».
Το όνομα «Eleanor» το δανείστηκε από την ηθοποιό Eleanor Bron και το επίθετο «Rigby» από ένα μαγαζί στο Μπρίστολ που λεγόταν Rigby & Evens Ltd, Wine & Spirit Shippers.
Το 1984 ο McCartney φέρεται να δήλωσε: «Απλά μου άρεσε το όνομα. Έψαχνα για κάτι που να ακούγεται φυσικό».
Τη δεκαετία του 1980 στην εκκλησία St. Peter’s Parish Church στο Woolton του Λίβερπουλ ανακαλύφθηκε ένας τάφος με το όνομα Eleanor Rigby. Και σαν να μην έφτανε αυτή η σύμπτωση, λίγα μέτρα πιο πέρα υπήρχε ένας ακόμη με το επίθετο McKenzie γραμμένο επάνω στην πλάκα. 

newsbeast

 *** Σιβηρία: Λύθηκε το μυστήριο της… τρύπας – Η πρώτη εικόνα από μέσα (video)
    

Η τεράστια τρύπα που ανακάλυψαν οι κάτοικοι στην Σιβηρία στην χερσόνησο Γιαμάλ έδωσε αφορμή να ξεσπάσουν διάφορες θεωρίες συνωμοσίας και απίστευτα σενάρια επιστημονικής φαντασίας.
Από εξωγήινους έως πρωτοφανείς μετεωρίτες που χτύπησαν τη Γη.
Κλιμάκια επιστημόνων που επισκέφθηκαν τον τόπο του μυστηρίου αποφάνθηκαν ότι η εξήγηση είναι πάρα πολύ απλή.

Πρώτα την μέτρησαν και βρήκαν ότι η διάμετρος είναι 30 μέτρα και έχει βάθος 50 – 70 μέτρα.
Είδαν ότι μέσα στον κρατήρα το νερό είναι πάγος σε ποσοστό 80%.
Μάλλον φταίει η υπερθέρμανση του πλανήτη υποστηρίζουν μιας και τα δύο προηγούμενα καλοκαίρια στην Γιαμάλ ήταν εξαιρετικά θερμά.
«Η δημιουργία της τρύπας δεν ήταν εξωγενής. Δεν έπεσε κάτι. Από μέσα προς τα έξω είναι η κίνηση των χωμάτων» τόνισαν οι επιστήμονες που την εξέτασαν και απέδωσαν την δημιουργία της στην «απόψυξη» του παγωμένου εδάφους ένα φαινόμενο που είναι ιδιαίτερα συχνό στην Σιβηρία λόγω της ανόδου της θερμοκρασίας.
New video! Giant hole on Yamal   , http://youtu.be/tDAVtjSadGg  ,

«Έχουμε ανακαλύψει ότι το ίδιο συνέβαινε στην περιοχή και πριν από 8.000 χρόνια. Το ίδιο συμβαίνει και τώρα» τονίζουν.
tribune.gr

*** Απίστευτο κόλπο: Πώς να ανοίξετε μια κονσέρβα με τα... χέρια και δίχως ανοιχτήρι (video)
   

Φαίνεται αδύνατο κι όμως μπορεί να γίνει. Ανοίγει άραγε μια κονσέρβα όταν δεν έχεις ανοιχτήρι; Η απάντηση που δίνουν δύο ευφάνταστοι Ρώσοι είναι «ναι, ανοίγει»!
 Και όλα αυτά με τα χέρια και δίχως τη χρήση άλλου αιχμηρού αντικειμένου. Το μόνο που χρειάζεται είναι υπομονή για λίγο παραπάνω... τρίψιμο. Το παρακάτω βίντεο λύνει όλες τις απορίες.
How to Open a Can without Can Opener - Zombie Survival Tips #20  ,  http://youtu.be/oH2NahLjx-Y  ,
 

***  Σημαντική αρχαιολογική ανακάλυψη: Τμήμα αρχαϊκής νεκρόπολης αποκαλύφθηκε στη Χίο
   ,  

Κατά την πραγματοποίηση δοκιμαστικής έρευνας σε οικόπεδο στη θέση «Ψωμί» Δήμου Χίου, αποκαλύφθηκε τμήμα  αρχαϊκής νεκρόπολης του 7ου και του 6ου π.Χ. αιώνα.  
Οι ταφές που αποκαλύφθηκαν στο ανατολικό τμήμα του οικοπέδου, βρέθηκαν σε επάλληλα στρώματα, τοποθετημένες σε βότσαλα θάλασσας.
Πρόκειται για ταφές σε μεγάλους  πήλινους πίθους, το στόμιο των οποίων σφράγιζε πλακοειδής λίθος. Οι πίθοι είναι ακόσμητοι ή φέρουν γεωμετρική εγχάρακτη διακόσμηση σε οριζόντιες ζώνες στο σώμα και πλαστικές μαστοειδείς αποφύσεις. 

Οι νεκροί ήταν τοποθετημένοι σε στρώση από βότσαλα θάλασσας, σε συνεσταλμένη στάση. Βρέθηκαν, επίσης, ακόσμητες πήλινες σαρκοφάγοι τύπου Κλαζομενών και εγχυτρισμοί νηπίων, καθώς και μια λίθινη σαρκοφάγος. Την πολυπληθέστερη, ωστόσο, κατηγορία αποτελούν οι ελεύθερες ταφές νεκρών σε ύπτια εκτεταμένη στάση.
    
Σημαντικότατο και ξεχωριστής σημασίας εύρημα είναι η ταφή αλόγου, η πρώτη που έρχεται στο φως στην περιοχή του βορειοανατολικού Αιγαίου. Το άλογο,  που ήταν τοποθετημένο σε στάση ανάπαυσης, στερεώθηκε και μεταφέρθηκε ολόκληρο στα εργαστήρια συντήρησης του Αρχαιολογικού Μουσείου Χίου.  Όπως όλα δείχνουν, η περίπτωση της ανασκαφής αποτελεί την πρωιμότερη οργανωμένη νεκρόπολη που έχει αποκαλυφθεί μέχρι σήμερα στη σύγχρονη πόλη της Χίου και συνεπώς παρέχει πολύτιμες μαρτυρίες για την ιστορική τοπογραφία της αρχαίας πόλεως.
naftemporiki.gr

***


*** ΑΡΤΗΣΕΙΣ  ΙΟΥΛΙΟΥ  2014 :
~ http://arfara-messinias-stamos.blogspot.gr/2014/07/01-2014.html  , Το αγιάζι της ενημέρωσης Τρίτη 01 Ιουλίου 2014  .-
~  http://snsarfara.blogspot.gr/2014/07/01-2014.html  , Άρωμα Ενημέρωσης Τρίτη 01 Ιουλίου 2014  .-
~ http://httpdimmetoparfarablogspotcom.blogspot.gr/2014/07/02-2014.html  , Το αγιάζι της ενημέρωσης 02 Ιουλίου 2014 .-
~ http://httpdimmetoparfarablogspotcom.blogspot.gr/2014/07/02-2014.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης 02 Ιουλίου 2014.-
~ http://stamos-dynami.blogspot.gr/2014/07/03-2014.html  , Το αγιάζι της ενημέρωσης Πέμπτη 03 Ιουλίου 2014 .-
~ http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.gr/2014/07/04-2014.html  , Άρωμα ενημέρωσης Παρασκευή 04 Ιουλίου 2014 .-
~ . http://arfara-messinias-stamos-2010.blogspot.gr/2014/07/05-2014.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Σάββατο 05 Ιουλίου 2014 .-
~** http://arfara-kalamata-greece.blogspot.gr/2014/07/05-2014.html  , Άρωμα ενημέρωσης Σάββατο 05 Ιουλίου 2014  .-
~ http://snsstamoskal.blogspot.gr/2014/07/06-2014.html  , Το αγιάζι της ενημέρωσης Κυριακή 06 Ιουλίου 2014 .-
~ http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.gr/2014/07/06-2014.html , Επιλογές Κυριακή 06 Ιουλίου 2014 .-
~ http://dimmetoparfara.blogspot.gr/2014/07/10-2014.html , Άρωμα ενημέρωσης 10 Ιουλίου 2014 .-
~ http://arfaramessiniasgreece.blogspot.gr/2014/07/78-9-2014.html , Τριήμερη  εκδρομή  στα  Τσουμέρκα 7.8.και 9  Ιουλίου  2014  , Πέμπτη  10  Ιουλίου  2014 .-  
~ http://arfara-messinia-stamos-stamos.blogspot.gr/2014/07/10-2014.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014 .-
~ http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.gr/2014/07/11-2014.html , Το  αγιάζι  της  ενημέρωσης  Παρασκευή  11 Ιουλίου  2014 .-
~ http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2014/07/11-2014.html .,  Άρωμα  Ελλάδας  από τριήμερη  εκδρομή στα ΤΖΟΥΜΕΡΚΑ Παρασκευή  11 Ιουλίου  2014 .-
~ http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2014/07/12-2014.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Σάββατο 12 Ιουλίου 2014.-
~ http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2014/07/13.html  ΚΤΗΜΑ ΤΑΤΟΪΟΥ Κυριακή 13 Ιουλίου 2014 .-
~  http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2014/07/13-20124.html , Το  αγιάζι  της  ενημέρωσης  Κυριακή 13  Ιουλίου  20124 .-
~  http://snsarfara.blogspot.gr/2014/07/14-2014.html ,  Το  αγιάζι  της  ενημέρωσης    Δευτέρα 14  Ιουλίου  2014 .-
~ http://arfara-messinias-stamos.blogspot.gr/2014/07/15.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Τρίτη 15 Ιουλίου 2014 ,
~ Το αγιάζι της ενημέρωσης Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014 : http://httpdimmetoparfarablogspotcom.blogspot.gr/2014/07/16-2014.html ,
~ Επιλογές  Τετάρτη  16  Ιουλίου  2014  http://arfara-messinia-stamos.blogspot.gr/2014/07/16-2014.html , 
~  Το  αγιάζι της ενημέρωσης  Πέμπτη  17  Ιουλίου  2014 :    http://stamos-dynami.blogspot.gr/2014/07/17-2014.html , .-
~ ΕΠΙΛΟΓΕΣ Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014 :    http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.gr/2014/07/17-2014.html ,.-
~  Ανθολόγιο Επιλογών Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014    :   http://arfara-messinias-stamos-2010.blogspot.gr/2014/07/17-2014.html ,
~   Άρωμα Επιλογών Πέμπτη 17 Ιουλίου 2014  :   http://arfara-kalamata-greece.blogspot.gr/2014/07/17-2014.html , .-
~   Το    αγιάζι   της  ενημέρωσης  Παρασκευή 18  Ιουλίου  2014  :  http://snsstamoskal.blogspot.gr/2014/07/18-2014.html  , .-  
~   ΕΠΙΛΟΓΕΣ Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014   : http://dimmetoparfara.blogspot.gr/2014/07/18-2014.html ,.-
~    ΕΠΙΛΟΓΕΣ Θεμάτων ,  Παρασκευή  17  Ιουλίου  2014  : http://snsarfara.blogspot.gr/2014/07/17-2014.html , .-
~   Το αγιάζι της ενημέρωσης Σάββατο 19 Ιουλίου 2014     :  http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.gr/2014/07/19-2014.html , .-
~   Άρωμα  ενημέρωσης  Κυριακή  20  Ιουλίου  2014         :  http://arfaramessiniasgreece.blogspot.gr/2014/07/20-2014.html ,.-
~   Το  αγιάζι  της  ενημέρωσης  Κυριακή 20  Ιουλίου  2014  :  http://asterasarfaron2011.blogspot.com/2014/07/20-2014.html ,
~   Επιλογές  ,  Κυριακή  20 Ιουλίου  2014     : http://arfara-messinia-stamos-stamos.blogspot.gr/2014/07/20-2014.html , .-
~ Επιλογές Θεμάτων Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014     : http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.gr / , .-
  Το αγιάζι της ενημέρωσης Δευτέρα 21 Ιουλίου 2014      :  http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2014/07/21-2014.html  , .-
Το   αγιάζι  της  ενημέρωσης  Τρίτη  22 Ιουλίου  2014     : http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2014/07/22-2014.html , .-
~ Επιλογές Θεμάτων  Τρίτη  22 Ιουλίου  2014    : http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2014/07/22-2014.html , .-
 
 Αρφαρά  Μεσσηνίας




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου